Mataró

S'inicia la implantació de la recollida porta a porta dels residus comercials

  • Font: Ajuntament de Mataró
  • Actualizado:
  • Creado:

El nou servei té com a objectiu incrementar les xifres de recollida selectiva i evitar la congestió dels lineals de contenidors als eixos comercials.

El nou servei porta a porta comercial consisteix a lliurar els residus al servei municipal de recollida davant de l’establiment, en uns dies i hores determinats per a cada fracció. Es calcula que el sector comercial i de la restauració genera prop d’un 36% dels residus totals de Mataró, per això la seva implicació és vital per assolir els objectius ambientals de la ciutat.

El Centre és la primera zona de Mataró on s’implanta la recollida comercial porta a porta, des del passat 2 de novembre, i on es recolliran totes les fraccions de manera separada. El procés consta de diferents fases per fer una implantació gradual. De juliol a setembre s’ha començat a informar els comerciants dels canvis i s’ha recollit informació sobre les seves necessitats de materials per fer la recollida, a més de recollir dubtes i suggeriments. Entre setembre i octubre s’ha fet un procés de participació i de co-disseny a decidimmataro.cat, on els futurs usuaris han pogut fer arribar la seva opinió sobre aspectes concrets com el calendari o les franges horàries, i enviar propostes obertes. També s’ha celebrat un taller presencial participatiu.

Des del 13 d’octubre està en marxa un punt informatiu a Can Serra-Museu de Mataró perquè comerciants i restauradors del Centre puguin recollir els bujols, cubells i bosses homologades que necessiten per implantar el porta a porta. Els responsables d’activitats comercials que encara no han passat pel punt informatiu han de sol·licitar cita prèvia per recollir el material fins al 13 de novembre. De novembre a gener es farà un seguiment intensiu del servei per introduir millores si és necessari. Les persones usuàries poden consultar tota la informació i fer arribar les incidències i suggeriments que considerin.

Els bujols, cubells i bosses que utilitzaran comerciants i restauradors incorporen xips d’identificació individualitzada per fer-ne un seguiment evolutiu i aplicar en el futur un preu públic més just. També s’està desenvolupant una aplicació per facilitar l’enviament de notificacions i avisos sobre el servei als comerciants.

També als eixos comercials dels barris i generadors singulars

El porta a porta comercial també s’implantarà en breu als eixos comercials dels barris de Cerdanyola, Peramàs, entorns de Via Europa i Rocafonda, i als generadors singulars (aquelles activitats comercials de la resta de la ciutat que generen residus en quantitats suficients o de característiques especials per interferir en el bon funcionament dels contenidors de la via pública).

En els eixos comercials dels barris es recolliran porta a porta les fraccions orgànica, envasos i paper i cartró. El vidre i la resta continuarà portant-se als contenidors de la via pública.

El procés previ a la implantació del servei ha començat a l’octubre amb les visites personalitzades a les activitats dels barris per detectar les seves necessitats de materials per a la recollida. Al novembre s’ha posat en marxa un formulari de participació per recollir opinions i suggeriments. En les properes setmanes s’habilitarà un punt itinerant per al repartiment del material i l’inici progressiu del servei es preveu al desembre.

No tots els comerços i activitats del Centre i dels eixos dels barris hauran de fer la recollida porta a porta. Aquells que generen quantitats de residus equivalents a un domicili continuaran utilitzant els contenidors del carrer, separant igualment els seus residus de forma correcta i dipositant-los dins dels contenidors corresponents, tal com han de fer les activitats situades en punts de la ciutat on no es posa en marxa el servei porta a porta.