Mataró

Reorganització del cartipàs municipal

  • Font: Ajuntament de Mataró
  • Actualitzat:
  • Creat:

L’alcalde, David Bote, ha signat avui 9 de juliol un decret que reorganitza el Govern municipal amb l’objectiu de millorar l’articulació de les polítiques públiques

L’alcalde, David Bote, ha signat avui 9 de juliol un decret que reorganitza el Govern municipal amb l’objectiu de millorar l’articulació de les polítiques públiques, sobretot les que són prioritàries en el marc del Pla de reconstrucció social i econòmica de Mataró derivat de la crisi ocasionada per la pandèmia de la Covid-19. Els canvis tenen lloc quan es compleix el primer any del mandat 2019-23 i es fan en el marc de l’Acord de Govern signat entre els grups municipals del PSC i Els Comuns.

Es mantenen les prioritats polítiques del mandat i els àmbits d’actuació política, que eren 3, es converteixen en 4 amb l’objectiu de fer una Administració més operativa i transparent: Presidència, Bona Governança i Estratègia; Qualitat Urbana; Innovació Social i Benestar de la Ciutadania; i finalment el de Reactivació Econòmica, Creació d’Ocupació i Desenvolupament de Territori. Per això, es proposarà properament tractar els temes en 6 comissions informatives, cosa que permetrà abordar els projectes i serveis municipals de manera més detallada i participada amb els grups de l’oposició.

Els canvis de carteres estan destinats a reforçar el posicionament estratègic i fer més eficaç la delegació de competències que va fer l’alcalde quan va establir el cartipàs municipal.

Les principals novetats són que el regidor Miquel Àngel Vadell assumeix la nova regidoria de Presidència i Qualitat Institucional, deixant la cartera d’Urbanisme a Núria Moreno. La titularitat de la cartera de Cultura passa al regidor Xesco Gomar, que comptarà amb la regidora M. José Pérez Carrasco com a adjunta en aquesta matèria per encarregar-se específicament de les relacions amb les entitats culturals i alhora assumeix també la regidoria de Cooperació i Desenvolupament. Finalment, el regidor Daniel Hurtado assumeix el desplegament de l’Agenda Urbana i dona suport a l’alcalde en l’evolució del projecte estratègic Mataró 2030.

Els canvis en el cartipàs no representen cap canvi en les tinences d’alcaldia ni en la composició de la Junta de Govern. Tampoc comportaran un increment de la despesa en els costos del Govern municipal.

Totes les carteres del Govern municipal 

-Juan Carlos Jerez Antequera: 1r tinent d’alcalde. Regidor d’Administració, Bon Govern i Mobilitat. Regidor del projecte Pla integral de Rocafonda.

-Sergi Morales Díaz: 2n tinent d’alcalde. Regidor d’Ocupació i Empresa.

-Laura Seijo Elvira. 3a tinenta d’alcalde. Regidora de Benestar Social i Promoció de la Salut. Regidora del projecte Mataró Ciutat Cuidadora.

-Núria Moreno Romero: 4a tinent d’alcalde. Regidora d’Urbanisme*, Promoció de Ciutat i Comerç. Regidora del Pla d’Impuls del Centre i del projecte Mar en Valor.

-Miquel Àngel Vadell Torres: 5è tinent d’alcalde. Regidor de Presidència, Educació, Formació Professional i Universitat. 

-Marisa Merchán Cienfuegos: 6a tinenta d’alcalde. Regidora d’Igualtat, Feminisme, LGTBI i Participació.

-Elizabet Ruiz Moreno: 7a tinenta d’alcalde. Regidora d’Espai Públic i Equipaments Municipals, Gent Gran Activa i adjunta de Benestar Animal.

-Anna Villarreal Pascual: 8a tinenta d’alcalde. Regidora de Seguretat Pública.

-Xesco Gomar Martín: regidor de Serveis, Sostenibilitat i Transició Ecològica i Cultura. Regidor del projecte de la Taula transversal d’Economia Circular.

-Beatriz Delgado Castro: regidora d’Esports. Regidora del projecte Pla Integral de Cerdanyola.

-Daniel Hurtado: regidor d’Estratègia Agenda Urbana - Mataró 2030, Joventut i Emancipació Juvenil.

-M. José Pérez Carrasco: regidora de Cooperació i Desenvolupament i adjunta a Cultura per les relacions amb les entitats culturals.

-José Antonio Ricis Saavedra: regidor de Verd Urbà, Espai Agrari i Forestal.

-Sarai Martínez Vega: regidora d’Habitatge.


Els 4 àmbits d’acció política i les 6 comissions informatives

-Àmbit de Presidència, Bona Governança i Estratègia Mataró:

. Comissió Informativa de Presidència, Qualitat Institucional i Estratègia Mataró.

. Comissió Informativa d’Administració General i Bona Governança.
 

-Àmbit de Qualitat Urbana:

. Comissió Informativa de Qualitat Urbana: Seguretat, Civisme i Convivència.

. Comissió Informativa de  Qualitat Urbana: Sostenibilitat i Espais Públics.
 

-Àmbit d’Innovació Social i Benestar de la Ciutadania:

. Comissió Informativa d’Innovació Social i Benestar de la Ciutadania.
 

-Àmbit de Reactivació Econòmica i Creació d’Ocupació i Desenvolupament del Territori.

. Comissió Informativa de Territori, Reactivació Econòmica i Creació d’Ocupació.

(Adjunt trobareu el Decret)

Fitxers adjunts: